zaterdag 18 januari 2014

Vrolijke Vogelvoer kapstok

Vrolijke Vogelvoer kapstok



Normaal gesproken is het in deze periode van het jaar een stuk kouder, vorig jaar zelfs sneeuw en ijs. Dan zijn de vogeltjes in de tuin blij met wat extra voer om de winter door te komen.                   Nu is dat dus eigenlijk niet nodig maar het is zo een gezellig gezicht, die etende beestjes voor je keukenraam.


Ik heb al eens van een afgedankte kroonluchter een vogelvoerhanger gemaakt (zie bij  oudere blogs)en dacht nu eens een ander idee.


Bij de kringloop heb ik een houten staande kapstok gehaald, zo eentje die je vroeger in iedere hal zag staan volgepropt met jassen en tassen. Eerst heb ik de kapstok met whitewash verf bewerkt, zo is het hout wat minder glimmend, anders moeten die vogels gelijk een zonnebril op dat is ook weer niet handig. Vervolgens om en om de poot bedekt met mos en hooi dat ik met binddraad heb vastgezet.


Voor extra stevigheid kun je de kapstok in een grote pot met zand of grond zetten of er zelfs beton in storten mocht je in een winderig gebied wonen. Ook leuk met wat viooltjes in de bak.
Bovenop heb ik een krans bevestigd met een klein vogelhuisje, misschien gaat er wel eentje haar eitjes in leggen, dat zou toch leuk zijn!


Nu het voer en decoratie beetje leuk verdelen over de kapstok en het wachten op de vrolijke vogeltjes kan beginnen.


 




 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
^

Powered by BloggerDorresteijn Design by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License