zaterdag 3 augustus 2013

oud stoofje word lief kijkkastje



Als ik binnenloop bij de plaatselijke kringloop breek ik mijn nek altijd weer over de vele opeengestapelde stoofjes, in alle soorten en maten staan ze een beetje treurig in de hoek te wachten op een nieuwe eigenaar. Veel mensen laten ze links liggen en lopen er hard langs, iedere keer weer kijk ik ze een beetje meewarig aan en bedenk ik van alles om ze een leukere look te geven.              Nu kreeg ik van een klant de vraag of ik een origineel kraam cadeau kon ontwerpen voor hun aanstaande kleinkind. Gelijk kwamen de stoofjes op mijn netvlies, ik snelde naar de kringloop en kocht n paar verschillende exemplaren.
Na een grondige schuur en poetsbeurt heb ik ze in de grondverf gezet, het verzoek was een jongens en een meisjes cadeau te bedenken omdat ze het geslacht van hun eerste kleinkind nog niet wisten en ze graag beiden in huis hadden voor het grote moment.                                                                        De ovale stoof heb ik geverfd met een zuurstok roze krijtverf zodat je er allerlei dingen op kunt zetten binnenkant voorzien van lief behangetje en bloem aan het hengsel maakt het af. Dit kastje kun je  inrichten met persoonlijke kadootjes, denk aan een minifotolijstje, beeldje, kleine schoentjes etc etc. De andere stoof is geverfd in een fris blauwe kleur, kanten vloerkleedje en erin heb ik een Delfts blauw spaarvarkentje en n paar miniklompjes gezet, de blauwe strik geeft het geheel een vrolijke draai. Je kunt natuurlijk voor diverse gelegenheden een kastje maken, denk ook eens  aan verzameling vakantievondsten, jubileum etc.
De ontvangers waren zeer blij met hun bijzondere cadeau en via de kraamvisite aldaar heb ik al nieuwe opdrachten binnen. Gelukkig kringloop, er is hoop voor jullie overvloed aan oude  stoofjes.
www.dorresteijndesign.nl

www.cabauwsekaatje.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
^

Powered by BloggerDorresteijn Design by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License