dinsdag 12 april 2011

groen, groener, groenst


Groen is wat mij betreft helemaal de kleur voor het aankomende (voor)jaar en zomer. Het is hip, je kunt het in koele en warme kleuren toepassen en het geeft ieder huis een frisse look. Groen is ook zeer geschikt om te combineren met vele andere kleuren en stylen. In combinatie met helder wit geeft het een moderne strakke uitstraling en met bruinen en gele tinten wordt het wat landelijker.. Ook mooi met contrast zoals paars en rose, voor kinderkamers een mooie combinatie. Zelf ben ik helemaal weg van het olijfgroen, en dan het liefst in kalkverf met iets grijs, zo mooi, ik zou willen dat ons huis al klaar was, ik zie het al helemaal voor me, die mooi gestuukte muren met dat vele licht door de enorme ramen samen met die olijfgroene kleur.                                   Ook mosterdgeel behoort tot  mijn favoriet wat zich uiteraard weer heel goed laat samenvoegen met de       groen-familie. Het wordt vast een vrolijke boel in ons huis. Wat ook leuk is en en ook nog eens een groene gedachte is, om eens een kijkje te nemen op de rommelmarkten, er is er in deze periode iedere week wel 1 in de buurt tinden en anders een ritje naar de kringloopwinkel. Het speuren naar die ene schat vind ik altijd zo'n machtig iets, al spiedend tussen bergen  meubels en curiosa, vaasjes, serviesgoed en noem maar op. Mijn favoriete rommelmarkt-item is altijd, de koffer. Van die ouderwetse, of helemaal leuk, die felgekleurde vintage koffers met grote gespen. Zeer handig als opberg plek en je huis fleurt er direct van op. Afgelopen zaterdag deed ik mn rondje over de markt en wilde groen gaan verzamelen, overal in huis en in de tuin maak ik stillevens en groepeer ik leuke items in bepaalde stijl of kleurcombinaties bij elkaar. Met vaasjes, oud keukengerei, schaaltjes en appels heb ik in de keuken een groen hoekje gemaakt. Superblij was ik met de brocante onderzetters die ik vond, gehaakt met n glazen plaatje..prachtig...
Het voordeel is dat als je het zat bent, je voor relatief weinig geld je zo weer n neiwue kleurhoek maakt, de oude spuleltjes breng je naar de kringloop of zet ze in een ander vertrek, zo blijf je lekekr veranderen in je huis. Maar je bent gewaarschuwd, als je het rommelmarkt virus eenmaal te pakken hebt dan is eht hek van de dam, dan ga je net als al die andere mafketels ook n half uur van te voren bij het dranghek wachten en ren je als vanzelf met de menigte mee het terrrein op om zoveel mogelijk schatten te scoren, veel plezier en wellicht zien we elkaar wel op de rommelmarkt.


www.cabauwsekaatje.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
^

Powered by BloggerDorresteijn Design by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License