dinsdag 3 mei 2011

ouwe dekens

Soms kom je dingen tegen die je direct aanspreken, door de vorm of kleur of het materiaal waar van het is gemaakt. Ik stuitte laatst op een ontwerp van Lapalou, kleurige krukken en kussens gemaakt van oude wollen dekens. Nog mooier vond ik ze toen ik van de ontwerpster het verhaal erachter hoorde. Deze spullen worden gemaakt door mensen met een verstandelijke handicap, geweldig toch!! En ieder object is origineel, want dekens zijn steeds anders van kleur, motief etc. Bij Nijhof in Baarn hebben ze dit mooie werk ook opgemekrt en sinds kort staat het in de winkel in Baarn. De makers hebben er al een kijkje mogen nemen en trost hun werk aanschouwd. Ik heb het geluk dat ik een aantal woonspullen van Lapalou in mijn webshop kon opnemen en ook dit stukje mooie mensenwerk kan doorgeven aan de rest van de wereld. Neem eens een kijkje en word net zo enthousiast als ikzelf.
www.cabauwsekaatje.nl

www.dorresteijndesign.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
^

Powered by BloggerDorresteijn Design by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License