vrijdag 23 juli 2010

in vroeger tijden..

na 6 tassen was te hebben weggewerkt en 10 kilo Drents heidezand naar buiten te hebben geschept zit ik dan eindelijk weer achter de pc.. vakantie is heerlijk hoor, maar dat thuiskomen altijd zo'n gedoe, afijn, ook tijdens de vakantie heb ik natuurlijk mijn ogen open gehouden op zoek naar leuke ideetjes of voorwerpen. I n het veenmuseum stond ik urenlang door de piepkleine deurtjes naar de bijzondere spulletjes uit de 18e en 19e eeuw te turen, prachtig emaillen pannetjes, zilveren lepels en kleine stoeltjes, de mensen waren een stuk kleiner als nu en konden in plaggenhutten van zo'n 1.65 hoogte makkelijk vertoeven. Vroeger werd er veel degelijk spul gemaakt, de smederij was nog in gebruik en de smid maakte ter plaatse de mooiste ijzeren voorwerpen zoals hekwerk, naamborden, hoefijzers,kandelaars en allemaal zeer sterk en robuust.

De vele terrassen die we hebben bezocht waren in de late avond-uurtjes gezellig verlicht met lampjes en kaarsen, een slimme vondst zag ik op een klein terrasje, een groot windlicht waar een olielamp in stond, zo heb je toch sfeerverlichting en waait t niet uit, ook handig dat je je niet kan verbranden..onthouden dus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
^

Powered by BloggerDorresteijn Design by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License