dinsdag 6 juli 2010

oranje boven

Omdat ik vanavond waarschijnlijk als enige van miljoenen voetbalfanaten tijdens de wedstrijd aan t computeren ben, dacht ik, laat ik eens wat nuttigs het net op knallen, een “wist je datje” over onze kleur ORANJE.

Tenslotte is het wij gevoel weer 100% aanwezig en spelen “wij” in de halve finale onder toeziend oog van het oranje prinselijk paar en duizenden oranje fans. Op zich al een schouwspel om al die supporters prachtig uitgedost te zien,ook al houd je niet van voetbal. Aangezien mijn wederhelft mij een zwijgverbod heeft opgelegd voor de komende 90 minuten maak ik mezelf maar nuttig met wat relevante info. Johan Derksen wees niet bang, ik analyseer alleen de kleur en waag me niet aan analyses over Van Persie of Sneijder.. Fijne wedstrijd!!

Symbolische Betekenis Kleur Oranje - Emotie en Persoonlijkheid

Emoties en eigenschappen die geassocieerd worden met (evenwichtig) oranje zijn energie, vitaliteit, seksuele kracht, blijdschap, creativiteit, motivatie, optimisme en een algeheel gevoel van welzijn. Sterke veerkracht en incasseringsvermogen bij teleurstelling en verdriet. Leven in het nu, de behoefte om de vitaliteit te uiten in creativiteit. Indien Oranje overactief is, kan dit leiden tot trots, arrogantie, egoïsme en egocentrisme: zonder rekening met anderen te houden alle pleziertjes uit het leven willen beleven. Een tekort aan Oranje duidt op verlies aan motivatie en kan leiden tot laag zelfvertrouwen, een negatief zelfbeeld en heil zoeken in de eenzaamheid van eigen gedachten en gevoelens.
bron infoNu.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
^

Powered by BloggerDorresteijn Design by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License