dinsdag 6 juli 2010


Koeienproject

Styliste zijn is een veelzijdig vak. In eerdere blogs van collega’s kon je al lezen dat een scooterhal en frietkraam ook best stylish verantwoord kunnen worden. Nu heb ik ook weer een leuk opdrachtje, weliswaar geen ontwerp van nieuwe huisstijl en logo en winkelinrichting, maar...koeien op de gevel.

Beetje gek verhaal.
Begon eigenlijk nadat ik de woonboerderij van een cliënt had ingericht tot en met de shopping aan toe. Prachtige opdracht en prima verstandhouding opgebouwd met opdrachtgevers. Ook het pand waarin zij een landwinkel hadden was aan een opfrisbeurt toe en ze wisten mij weer te vinden. Ondertussen werd het al “je en jij” en borrels drinken over en weer.

Krijg ik vorige week een telefoontje dat ze gaan verhuizen naar Oost Groningen. Met het verzoek de woning weer net zo sfeervol in te richten als het huidige huis. En er was nog een dingetje.. of ik IETS met koeien kon doen... Huh?? Blijkt; er is een enorme schuur aanwezig, echt zo’n Gronings type, heel hoog en statig. Aan de voorgevel boven de nieuwe winkel zit een groot leeg stuk en daar willen ze zo graag 2 koeien op. Dus ik dacht ‘weer eens wat anders dan verlichtingsplannen opstellen en spelen met kleur’. Ik ben helemaal in mijn element, sta al drie avonden in de schuur te zagen en verven. Ze zijn bijna af en ik moet zeggen, ze zijn enig. Nu maar hopen dat volgend weekend, als ik ze ga afleveren (zo’n 300km rijden), mijn opdrachtgevers net zo blij zijn met Clara en Berta koe als ik.. En anders kunnen ze altijd nog bij mij aan de schutting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
^

Powered by BloggerDorresteijn Design by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License